torsdag den 20. oktober 2011

Chokolade Specier

Nogen tænker måske det var ikke mange men i denne her familie er det meget svært at tage et billed af dem da de er lige så hurtig væk som de er bagt.. Jeg bager normalt en meget stor potion og ligger dem i fryseren i stænger. Og så tager jeg 1-2 op af gange... i dag er jeg dog i gang med at tømme mit forråd da jeg skal til fødselsdag ved en der også er meget stor fan af disse små kager. Så kan de blive brugt som vært gave måske...

Opskriften må i da også lige have...

Det er en meget meget stor opskrift men i kan jo bare halvere den.

1kg mel
750g bage margarine (minus smeltet)
500g flormelis
1 æg (50g)
50g vanilie sukker
                                                                 300 g hakket chokolade

Alle ingredienser blandes sammen på en gang dog chokoladen til sidst. Trilles i stænger på 3 cm i diameter og sættes i fryseren. Og så kan man lade dem ligge i mdr. til man skal bruge dem... Så tager man dem ud og lade dem ligge i et par min.. ikke for længe... Til de er skærbare. De skæres i ca. 3m.m. tykke skriver.
Ved 200 grader i ca. 5-10 min... hold øje når de er lidt brune i kanten skal de ud...
Lige et lille billede midt i min bagning..

5 kommentarer:

  1. Uhm, det ser rigtig lækkert ud! Småkager en gode til værtindegaver - det har jeg selv fået et par gange :-)

    SvarSlet
  2. De smager mindst lige så godt som de ser ud.. Værts gaven var et hit.. Både ved faren som fik den og datteren som havde fødselsdag..

    SvarSlet
  3. Mums de ser lækre ud. Kan godt forstå de hurtige er væk:O)
    De må prøves en dag!
    God weekend(:
    X ida
    http://by-idar.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Det lyder ærligtalt super nemt. Jeg tror skisme jeg prøver.
    Jeg glæder mig til at følge din blog.

    SvarSlet
  5. De er også bare super lækre.. Glæder mig også til at følge din blog...

    SvarSlet