onsdag den 13. juni 2012

Fodbold rabarbær kage

Vi skal i dag have gæster til fodbold af mine forældre og så syntes jeg da lige jeg skulle prøve min far gode opskrift op rabarber kage.

I må da også gerne lige få opskriften... (en bage plade fuld)
6 æggeblommer
500 g mel
6 tesk bagepulver
250g Kernemælk (orginalen er med margarine)
250g sukker (man kan godt halver dette...)
Dele røres sammen og smøres ud på pladen der efter fordeles rabarberne på.
Så piskes Hviderne stive og tilsættes 250g sukker. Herefter fordeles det ud over rabarberne...
Bages i 30 min ved 175 grader

4 kommentarer:

  1. Uhmm ser bare lækker ud - mon den kan bages med hindbær istedet. Kan nemlig ikke så godt lde rabarber :0)

    SvarSlet
  2. Det tror jeg sagtens eller stikkelsbær... eller en anden syrlig bær

    SvarSlet
  3. Det lyder vel nok lækkert og ser også sådan ud - tak for opskriften!

    SvarSlet
  4. Den ser lækker ud, den må prøves en dag.

    Jeg har sendt din pakke i dag :o)

    SvarSlet