onsdag den 26. september 2012

Kærnemælks/kanel kage...

 I denne weekend har jeg lovet at bage til sønderjysk kaffebord vi skal have i byen.. Og jeg har til opgave at bage gode råd og en plade kage(en krydderkage)....
Pladekage er ikke lige det jeg bager mest af.. Men for nogle måneder siden var vi til fest og der havde de voksne børn bagt kage til kaffen.. Og der var der en super lækker kanel kage i blandt. Så jeg måtte lige have fat i min gamle veninde Lotte som var en af dem der havde bagt.. Og heldigvis lå hun inde med opskriften... Og her er så lige lidt billeder af test kage...



Ja det er meget vigtigt at smage om den nu dur inden man giver kagen til hele ens by..
Med lidt hjælp fra familie og naboer blev denne kage spist meget meget hurtigt... Alle var vilde med den.. Så
nu skal jeg lige have taget mig sammen og bagt en mere....


Jeg har snakket med lotte og jeg har fået lov til at dele den fantastiske opskrift med jer...
Det er lidt en blanding af to opskrifter derfor kalder jeg den en Kernemælks/kanel kage
Dejen:
250g Margarine
800g sukker
1l kernemælk
800g mel
8tsk kanel
4tsk natron

Margarine og sukker piskes helt hvidt og de øvrige ingredienser tilsættes. Bages ved 190grader i ca. 30min.

Glasur:
100g margarine
500g flormelis
4tsk vanilie
4spsk cacao
8spsk kaffe
smeltes i en gryde og røres godt sammen....

3 kommentarer:

  1. Uhmmmmm, den ser fantastisk godt ud den kage. Ærgerligt, at man ikke boede nabo til dig, da den skulle prøvesmages.

    SvarSlet
  2. Hvem der bare var tættere på det sønderjyske kagebord...

    SvarSlet
  3. Hvor ser den lækker ud - skal helt bestemt prøve her hos os. Tak for opskriften!

    SvarSlet