tirsdag den 3. juni 2014

Havens historie

Åhh jeg elsker bare blomster. Og da vi flyttede ind i vores hus for 7 år siden. Var der 1m høj ukrudt i alle mine bede. Og da vi kort efter skulle holde barnedåb i haven. Blev alle bede ordnet på rekordt tid. (Med god hjælp fra familien.) Vi havde også 2 huse der skulle males og gøre i stand. Nå tilbage til haven. Min mor og jeg var ude og købe klatre hotenciaer, rose buske (rosen på billedet er en af de første i år på disse nu store planter.) og sommerfugle blomster. Disse blev alle planet i min bed foran huset. Her plantede jeg også en hel masse forårs løg. Nøjjjj jeg elsker nå de hvert år på skift blomster... (jeg skal nok se om jeg ikke kan ligge et billede op når det hele blomster)
Jeg fik sidste år en masse små jordbær planter af naboen og nøj de gav mange jordbær sidste år og det ser ud til at blive samme hit i år. Mit staude bed er mit problem barn. Det ligger op til en mark og en hæk som producere enorme mængder af skvader kål. Og det er enorm leret jord. Men pt. Ser det bedre ud end normalt. Så må vi se hvor længe det holder. Jeg har arvet en del blomster efter børnenes oldeforælder og de har bare en helt særlig værdi for mig. Jeg har også arvet nogle af min mormor, men det er frø og næste projekt er at få dem i jorden.

2 kommentarer:

  1. Det lyder som den dejligste have, du har, og rosen på billedet er utrolig flot.

    SvarSlet
  2. Eeelsker også blomster, hvor er den fin!

    - Anne

    SvarSlet